Frågor och svar
De vanligaste frågorna och våra svar hittar du samlad på en och samma sida.
Läs merI första hand bör du kontakta personen/personerna som utrett/behandlat dig och berätta om din vårdupplevelse. Om detta inte är möjligt eller bedöms olämpligt kan du kontakta Bonliva Cares administration (klickbar länk som leder till administrationens telefonnummer). Administratörerna vidarebefordrar därefter, vid behov, informationen och dina kontaktuppgifter vidare till verksamhetschef. Du kan även lämna dina synpunkter på vården till oss genom att skicka brev till:
Bonliva Care, Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm.
Nedan finner du mer information om hur du går vidare med ett ärende.
Om du inte har fått dina synpunkter eller klagomål besvarade på ett sätt som du är nöjd med kan du vända dig till regionens patientnämnd. Du hittar kontaktuppgifter till respektive patientnämnd på din regions hemsida eller via 1177.se.
Om du inte har fått hjälp med dina synpunkter direkt från oss eller via patientnämnden kan du anmäla till IVO om:
Om du drabbats av skada när du vårdats hos oss kan du ha rätt till ekonomisk ersättning.
Vi är försäkrade i LÖF – regionernas ömsesidiga försäkringsbolag. Du kan anmäla ditt ärende på https://lof.se/patient.
Om du har drabbats av en vårdskada i samband med vård hos oss som du finansierat själv omfattas du av vår patientförsäkring via Länsförsäkringar. Du kan kontakta ansvarig personal på mottagningen eller anmäla via telefon på 08-515 13 410.